2014. március 25., kedd

Kerti munkák 3.- Zöldmulcs

Az idei első fűnyírás is bekövetkezett. kezd igen szép lenni a kert. Különösen örültem a levágott fűnek, mert mostanság elég szeles az idő, és nagyon hamar kiszárad a föld a kertben, mivel még nem sok minden van, ami a talajt takarhatná. hát erre is jó a fűnyesedék. szépen leterítettem a sorközökbe, és azokba a sorokba, ahol még nincs semmi. egyrészt nem kell számolgatnom a sorokat, hogy hova nem ültettem, tudom, hova léphetek, hogy ne tapossak ki semmi növekményt. megtartja a talaj közeli nedvességet, összegyűjti a harmatot, eteti a gilisztákat, a gaz sem tud annyira nőni, ami mégis átnő rajta, az a kevés fény miatt olyan gyenge, hogy amikor legereblyézem majd a mulcsot, az is simán kijön a földből... szóval csak ajánlani tudom, nekem bevált. sajnos most csak egy pár sorra volt elegendő a fű, de az elég hamar nő, meg a gaz is, az mind jó erre. ha nagyon fölmelegszik az idő, és még akkor sem lesz elég, szalmával fogom a többi részt takarni. nem olyan jó, mint a zöld, de kiszáradás és a gyomok ellen az is megteszi.

ilyen félkészen

a cukorborsóim :)

Bővebben a témáról, meg még sok okosságról itt: Papi oldalán. én is tőle tanultam el. sok jó ötlete van. válogatni kell.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...