2014. március 14., péntek

Kerti munkák, cicaáztatás

Az a szerencsés helyzet, hogy tavasz van. ami még szerencsésebb, hogy ezt a kicsi lány is élvezi, és egyre hosszabb ideig képes nem az ölemben csimpaszkodva lenni. Mivel mindezt ráadásul jó levegőn teszi, és még játszik, én mást is tudok csinálni kint, ez a felállás már napok óta boldogít. és minden nap valami újjal nyűgöz le.
Tegnapelőtt 40 percen keresztül homokozott a frissen felásott kertben a két kis kezével. úgy ahogy épp megjöttünk a városból, farmerben, épp csak arra jártunk, megetettük a tyúkokat, leült, és meg csak csodáltam, csodáltam, hogy hogy lehet ennyire aranyos. Eztán tegnap amíg a szomszédasszonnyal pletykálkodtunk a ház előtt, ahogy azt faluhelyen szokás :) kavicsokat meg füvet pakolt az útra lankadatlan lelkesedéssel. egy szó, mint száz, egyre nyugodtabban hagyom játszani, egyre ügyesebb, egyre kevesebb veszély leselkedik rá az udvaron, egyre messzebb mer menni tőlem, egy dolog akasztja ki... ha a macska nem hagyja, hogy a farkát húzza kacagva, aztán pedig a hátuljánál fogva emelgesse, miután a fülét is megtépte. ilyenkor az az állat felmegy a létrára, Pinci pedig a földről ordít neki, hogy jöjjön le, majd nekem, hogy szedjem le, és amikor egyik sem valósul meg, akkor kiakad... ez kivédhetetlen. ma ezen konfliktusforrás enyhítése érdekében kivittük magunkkal a plüss cicát, hátha azzal kárpótolni tudom az ilyen kétségbeejtő helyzetekben. el is játszott aranyosan.
Addig én tisztogattam a kertet, pakolásztam, gereblyéztem... a paradicsompalántákra, azok közül is azokra, amiknek már legalább az ötödik levele nőtt, töltöttem még földet, szegények úgyis elég hosszú szárat növesztettek...

A bazsalikomok végre valahára elkezdtek igazi levelet növeszteni, és egyébként is megérzik a palánták is a tavaszt még bent a házban is, mert minden nagyon belehúzott a fejlődésbe. Annyi palántám kezd itt bent lenni, hogy alig férünk el tőlük. minden ablakközeli vízszintes felületen szaporítóedények, perlittel teli poharak, joghurtos, vajas és PET palackok... 
van 8 féle paradicsom: konzerv, balkon, agy formájú, apró sárga, sötétkék, zöld csíkos, tölteni való, lila
3 féle bazsalikom: keskenylevelű, Olympos, Ananász (erről még sejtésem sincs milyen)
2 féle paprika
póréhagyma
tépősaláta
padlizsán
mángold, többféle
szárzeller
2 féle hajnalka
büdöske
melampodium
színes napraforgó
echinacea
rukkola
levélpetrezselyem
majoranna
narancssárga amaránt
fodormenta
borsmenta
selyemakác (albizia)
vadgesztenye
oregánó
angol levendula
és ezek most csak azok, amik már kikeltek......
Bazsalikom 'Keskenylevelű'

 gyanús csend...
Pinci a kutyák vizes tálja fölött guggol, és elmélyülten mártogatja a cicát (szerencsére csak a plüss típusút) a vízbe..
volt is sírás, hogy a délutáni alvás alatt a cica kicsipeszelve száradt, és Pinci kénytelen volt 3 másik cicával aludni, plusz egy rókával és egy zsiráffal :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...