2015. szeptember 1., kedd

Miért???

A "miez?" korszak nem volt ennyire feltűnő.
Pinci babám egyre bőbeszédűbb. Mondjuk örömömre. Büszke vagyok rá, egyre szebben fejezi ki magát, próbálgatja, az újonnan hallott szavakat, még ha nem is egészen biztos a jelentésben, vagy a használatában. 
Nézd, Aja, felkiáltok! - és nézem, de nem történik semmi -  mikor kiáltasz fel? - kérdem naívan. - Aja most miért  szólsz bele? Most elmegyek aludni, aztán majd reggel ha felébredek, majd akkor felkiáltok, hogy én vagyok a vendel (a szarvasbogár).- igen, elég rendesen le lettem teremtve. és elég gyakran szólok rosszkor, vagy rosszat. és akkor mindig megkapom a büntit. szembe a tükröt...

Pinci gyökkettővel halad. én meg mennék... -Pincikém gyere már, sosem érünk oda (tudom, rossz szöveg) - Aja nyugodjál már meg, majd megyek én a lábamon szépen, nyugodj meg, mindjárt oda érünk. - na erre mondjak valamit. megnyugodtam, és csöndben tűrtem  a gyökkettőt.
Szóval bővül a szókincs, és elég határozott az elképzelés a használatáról. nem is az, na de miért? mit miért? naugye?

- Aja társasjátékozol velem? - Igen, de előbb el kell mosogatnom- Miért? - Mert sok a koszos edény, és rendetlenség van- miért sok a koszos edény és rendetlenség van? - Mert az tányérokból ettünk és összekentük ebéddel- Miért kentük össze ebéddel? (itt már kicsit gondolkodnom kell) - Mert ezekből ettünk- Miért ezekből ettünk? - Mert  ...

azért egyszercsak muszáj leállítani a folyamatot, mert hülyeséggé fajul. nem mindig könnyű eltalálni a határt, hogy meddig érdeklik a válaszok, meddig van értelme válaszolni, meg kellene e próbálni válaszolni olyasmikre, amik hülye kérdések. nagyon
jöttünk hazafelé, jött egy autó félreálltunk. intettem, mert ismerős jött.

- Aja mit csináltál? - integettem.- miért?- mert ismerem a bácsit, tudod, a Vincének az apukája. - miért a Vince apukája? (na erre??? mi értelmeset lehet mondani?) - terelni próbáltam: Apát hogy hívják?- Miért hogy hívják? - feladtam

De nem csak a saját mondataimat kell megmagyaráznom, hanem az övéit is
- Aja, én vagyok a Baltazár ( a méhecske) - jó, rendben- Miért én vagyok a Baltazár? - ???

És persze hogy sokkal élesebb ésszel kéne válaszolni, meg lelkesebben, meg ötletesen, meg úgy, hogy megértse, de komolyan, ténylegesen egész nap Miértekre válaszolok. És nap elején, vagy ha apájával felváltva csináljuk, egész sok energia jut a válaszokra, és még néha van is kedvem a saját szórakoztatásomra is válaszolgatni... mert a legtöbbször egyáltalán nem figyel egy idő után, csak utánam dob egy miértet, ha véletlenül csöndben vagyok.

De jaj nekem, ha nem mondom meg, miért :)

- Aja mit játszol most velem? -  Alvósat Kicsim, jóéjszakát- Miért jóéjszakát?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...