2022. január 28., péntek

Színeket a fülekre!

Minden évben, ilyentájt, mikor elmúlik a januári szülinapom, elkezdem nagyon unni a telet. már eleve sem a kedvencem, úgyhogy ez nem annyira meglepő fordulat, de mivel csak nem akar még elmúlni, sőt, hidegebbnek érzem, mint valaha, ezért valahogy muszáj kompenzálnom. És ekkor jönnek a nagyon színes dolgok.  Most épp fülmelegítőkön dolgozom.






Egyébként megfigyeltem, hogy a színek, hangulatok, amik a szövőműhelyben körülvesznek, aztán visszaköszönnek a műhelyen kívül is. Mikor pl a Sünmadarat szőttem, megszerettem a barnákat. Már akkor is elég hideg volt, akkor kezdtem fülmelegítőket gyártani, akkor csupa csodás barnát találtam. Persze nem én találtam, de előtte el sem tudtam képzelni, hogy gyönyörűnek lássak valami barna dolgot. Szóval sok szép barnás fonalat spájzoltam a dobozaimba.


A Sünmadár című felvetésem, még fonal korában


Az egyik Sünmadár

Egy másik Sünmadár


Ez is Sünmadár

Itt meg néhány fülmelegítő a barna korszakból








Aztán eljött ez a fordulópont, a műhelyben is tombolnak a színek, a Sellő önmagában is egy színrobbanás, a másik szék is színes, és a keresztszálait meg egyenesen imádom, hogy még véletlenül sem olyan, amilyet ebbe a felvetésbe várnál, és mégis: WOW


Sellő


És akkor, hogy a fejekre is jusson színes, itt vannak ezek a kis díszek, ezek az egyszerűen nagyszerű fülesek, amit imádnak a lányaim, és irigyelnek a fiaim (azért nekik is készítettem sapkát ám, de szerintem ez a fazon azért fiús fejre nem annyira). És szívesen hordom én is, és szívesen megvásároltok ti is, mert paraktikus, copf meg anyukonty kompatibilis (az én fejtetőn hordott hajammal legalábbis a sapkák, mind nagyon furán állnak, ez meg nem), meg meleg, meg puha, meg szép.
Ráadásul olyan a mérete, hogy simán jó a lányokra is, meg rám is ugyanaz a darab, úgyhogy néha cserélni is tudunk, meg szeretünk is, meg össze is tudunk öltözni. Sőt, a nagylányom kért a legjobb barátnőjének is, és ez olyan mint egy barátságkarkötő, csak télibb.


Egyenfüles csajok


És két réteg eszméletlenül finom puhaság ráadásul nagyon komfortos viselet. Nem csúszkál, én mindig úgy érzem, mikor felteszem, hogy "na vágre valami összefogja azt a szétesett fejemet".


A friss, színesek



Az aktuális kedvencem


Sőt, ha annyira imádjátok a fonalakat, mint én, biztos van otthon a doboz mélyén némi chunky fonal (vagy DK duplán), akár ti is tudtok készíteni. 8as zoknitűvel, illetve 4-gyel készítem, 3x9 szemmel kezdem, és körben kötöm-kötöm. Egy jó kis cső lesz belőle, ami ugye kilapítva egy dupla rétegű "csík".  ennek a végeit összevarrom "Z" alakban összefogva, aztán kifordítom és kész. És az a legnagyszerűbb a kézzel festett fonalakban, amikkel dolgozom, hogy a színeik, a festésük önmagábna olyan klassz mintát ad minden darabnak, hogy nekem azzal foglalkoznom sem kell. Csak kötöm, és a fonal a többit megoldja. Még szerencse, hogy ennyire tehetséges fonalfestő kollégák vesznek körül online.  Én Nina's Threads, Geszter- lánc, és Hey! Yarn fonalakat szoktam hörcsögölni, de még rajtuk kívül is akad sok lelőhely, egyszerűen nem is merek már máshol jelen lenni, így is több a fonalam, mint amit valaha fel fogok tudni dolgozni :) valószínűleg. Legalábbis kötős-  horgolós fronton, a szövős fonalak azért fogynak rendesen.

ui: A PICEA fb csoportjában néha le tudtok csapni egy-egy jó darabra https://www.facebook.com/groups/1147024522008118)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...